Jumaat, 19 Jun 2015

Google Menu Berbuka

Disebabkan mencari-cari menu berbuka, saya membuka blog yang telah agak lama tidak dijenguk oleh tuannya sendiri. Membaca-baca kisah yang lama membuat saya berfikir panjang apa yang menyebabkan saya sudah agak lama tidak meng update di sini. 

Anak saya masih 3
Haha ada orang kisah ke anakku masih 3 :D. Target tahun 2016 saya kan tambah yang 'bongsu'...insyaAllah. Perancangan yang panjang semoga Allah memberikan yang terbaik. Banyak cerita yang mama nak cerita pasal anak-anak. Alhamdulillah semuanya dah  besar dan cerdik. Abang Syahmi sudah darjah 2, puasa di hari pertama ramadhan kali ini, prestasinya agak bagus dari tahun lepas, senang dikejutkan pada sahur dan nampak sangat bersabar sehingga berbuka. Semalam abang syahmi terus tertido selepas solat maghrib. Cerita kedua, cerita alhamdulillah abang syahmi dipilih sebagai pengawas percubaan. Sejak dia menjadi pengawas percubaan, mama nampak syahmi lebih berdisiplin... setiap hari mengelap kasutnya...hehe. Semoga syahmi berjaya.

Rakin
Sudah 5 tahun. Masih belum faham tentang puasa. Hari pertama bersahur. Di sekolah berpuasa. Balik rumah... sedang mama memasak di dapur dan sedang mama menjaga Rania agar makan di dapur, rupa-rupanya pada masa yang sama si Rakin sedang rakus makan Honey Star di ruang tamu sambil menonton televisyen...tak sampai sejam lagi anak oii!. Abang Syahmi pun tidak mengadu apa-apa... hanya melihat...ahaha. Tapi tak apalah..kira puasa juga!

Rania
Suka bercakap. Petah berkata-kata. Macam abang Syahmi. Orang bercerita..dia pun nak bercerita. Ok jom layan gambar-gambar kita.

 Sukan sekolah abang Rakin

 Rania

 Syahmi 8 tahun


Sekarang layan gambar-gambar mama ke KOREA :|...nak selit juga tuu...haha





























Tata..untuk hari ini atau mungkin tahun ini :p

1 ulasan:

  1. salams ramadhan salam rindu dari kak mieja
    dah besar anak-anak....dah ada baby girl.....tahniah:)

    BalasPadam